Kloak svømmer over.

Er noget gået galt?

Det hænder, noget går galt: Du mangler vand eller varme, du kan ikke komme af med dit spildevand eller mangler at få hentet affald. Her på siden søger vi at imødekomme din situation. Du er også altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.

Hvis alt ikke er, som det skal være

Ofte tænker man som kunde ikke over hverdagens forsyning:

  • Der er vand, når de drejer på hanen
  • Du kan skylle ud i toilettet
  • Der er varme i radiatoren
  • Du sætter dine beholdere frem, og dit affald bliver hentet

Hverdagens usynlighed er vi stolte af, for det er tegn på, at vi leverer, hvad vi skal, og at det fungerer.

Men det hænder, at noget ikke er som det plejer, og det kan frustrere.

I mange tilfælde vil der være tale om planlagte afbrydelser, som er varslet og estimeret via vores driftside eller sms-service. Der kan dog være andre forklaringer. og dem har vi samlet nedenfor.

Sprængte vandrør eller damp op ad jorden

Du skal straks kontakte vores vagttelefon, hvis du opdager sprængte vandrør, hvor vandet fosser op ad jorden, eller det pludselig damper steder, hvor det ikke skal dampe.

Vagttelefonen er døgnbemandet og nås på 70 20 20 66

Vagtordning på spildevand

Du kan altid kontakte på vores hovedtelefonnummer 70 20 20 66, som er døgnbemandet. Vi hjælper med at vurdere, om det er vores ansvar at løse opgaven, eller om du selv skal håndtere den.

OBS! Der gives ikke refusion på en eventuel faktura, hvis du uden om Fors rekvirerer hjælp fra en entreprenør som fx en slamsuger.

Dekorativt
Problemer med

Vand og varme

  • Vi varsler via vores driftsside og beredskabsservice, når vi foretager reparationer og lukker for forsyningen. 

Hvis du ikke er blevet varslet, kan det skyldes:

  • At du bor i etageejendom og derfor skal have fat i viceværten eller ejendomskontoret. Det kan være dem, der har lukket midlertidigt for vandet og/eller varmen. 
  • At du får vand eller varme fra et privat vand- eller varmeværk. 
  • At du faktisk har varme, men at problemet skyldes din radiator, termostat eller lignende, og at du skal kontakte en VVS'er.

Nyttige links til situationen

Dekorativt
Problemer med

Affald i Holbæk Kommune

  • I perioder med nedbørstunge vejrforhold kan det ske, at vi ikke har mulighed for at tømme dine affaldsbeholdere. 
  • Vi er ikke herre over vejret, men gør, hvad vi kan, for at afhjælpe problemet, og du er velkommen til at kontakte os.
  • Udfordrer vejret, vil vi ofte give besked  om alternative tidspunkter for afhentningen af dit affald  i vores affaldsapp Mit Afflad.
  • I affaldsappen kan du bl.a. også finde en sorteringsguide, sende beskeder til os, få et sagsoverblik m.m. 

Nyttige links til situationen

Regndråber der falder mod jorden.
Problemer med

Spildevand

  • Er der problemer med spildevand, kan det være en kloak, der er stoppet eller brudt sammen på grund af ekstraordinært meget vand.
  • Kontakt os på vores hovedtelefonnummer 70 20 20 66, som er døgnbemandet. Vi hjælper med at vurdere, om det er vores ansvar at løse opgaven, eller om du selv skal håndtere den.
  • OBS! Der gives ikke refusion på en eventuel faktura, hvis du uden om Fors rekvirerer hjælp fra en entreprenør som fx en slamsuger.

Hvad du selv kan gøre

  • Led aldrig regnvand fra oversvømmede græsplæner eller lignende over i kloakken eller spildevandsbrønden. Det er kloakledningerne ikke dimensioneret til, og du flytter blot problemet fra ét sted til et andet.
  • Du kan selv gøre meget for at mindske risikoen for kloakproblemer ved ikke at skylle andet en afføring, tis og toiletpapir ud i toilettet.
  • Vådservietter, hår, vatpinde, bind, papirservietter m.m. er bandlyst, da materialerne klumper sammen og stopper pumperne i kloaksystemet. 

Har du brug for hjælp?

Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis der er noget, der ikke er, som det skal være.

Er det akut, skal du kontakte os på telefon 7020 2066. Telefonen er døgnbemandet.